a ja w takim razie się cieszę że jestem plebejuszem :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez marte
A ile takich aut z full wypasem jeździ w Polsce
patrząc na forum to troszke ich jest i wcale nie czuję się z tego powodu gorszy czy lepszy
jeden woli mieć mega lansjersie ciuchy a inny woli mieć bardziej doposazone auto :wink:
Witam.
Od ok miesiąca moją Skodę Octavie 1.6 102KM 2001r ściąga w prawo.
Najpierw zacząłem od wyważenia kół - wszystko OK.
Później przejechałem ścieżkę diagnostyczną na stacji kontroli pojazdów - całe zawieszenie w BDB stanie, żadnych luzów.
Wjechałem na ustawienie zbieżności - ustawiali łącznie 5 razy, szósty raz już na innej stacji komputerowo i też polegli, cały czas ciągnie w prawo. Opon nie ścina - zrobiłem łącznie ok 3 tyś km.
Co robić ??
Nic nie zmienia się kiedy wyrzucę bieg na trasie lub wyłączę ASR - dalej ściąga.
Mój mechanik proponuje wymianę tulei wahacza bo mogą być za miękkie gumy w tych starych, ale czy to coś zmieni ??
Jakie masz opony, jeśli nie kierunkowe zamień te na przodzie lewa na prawą i odwrotnie, może to wina samych opon. Sprawdzali i ustawiali samą zbieżność, czy całą geometrię ? Może zaliczyłeś jakąś dziurę i zmieniły się inne parametry zawieszenia np. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ? Dostałeś jakiś wydruk z tego "komputerowego" ustawiania ?
Nie dostałem żadnego wydruku - wydaje mi się że ustawiali tylko zbieżność, bez geometrii.
Opony na przodzie są kierunkowe, ciśnienie w oponach sprawdzane i wyrównywane przy okazji ustawienia komputerowego.
Przełóż całe koła z prawej na lewą i odwrotnie, kierunek ma znaczenie przy jeździe po wodzie, do testu nic ci się nie stanie a jeżeli zacznie ściągać w drugą stronę to znaczy że kwestia opon. Przy niedużej różnicy bieżnika między stronami może już ściągać.
A u mnie zaczęło w lewo. Ale po ustawieniu zbieżności było OKI o ile dobrze kojarzę. Raz wjeżdżałem na parkingu (bo nie było miejsca) na takie piaszczyste miejsce odgrodzone krawężnikiem i strasznie podziurawione i podołowione. No i rąbnąłem czymś od spodu. I mam wrażenie, że od tamtej pory zaczęło ściągać w lewo. W sumie sam jestem sobie winien chyba...
No i przełożyłem opony z przodu (zamieniłem lewą z prawą) i faktycznie ściąga w druga stronę. Założyłem na przód opony które jeździły na tyle i znowu ściąganie w prawo ... Nie wiem czy te tyle też się zużyły przy okazji jeżdżenia ze ściąganiem w prawo czy o co chodzi ... Generalnie jutro kupuję nowy komplet na przód i od razu po założeniu ustawiam zbierzność, zobaczymy co będzie.
Ktoś z kolegów ma jeszcze jakieś sugestie ??
Kolego, ja mam 1,5mm różnicy w bieżniku i ściąga... Jeżeli z tyłu masz takie same to można pokombinować z przekładaniem, a i nie bez znaczenia jest prawidłowe wyważenie kół !
ps. Robię przy oponach na co dzień
Komentarz